Burn-out: herstellen en voorkomen met NLP

»»Burn-out: herstellen en voorkomen met NLP
  • Burn-out: herstellen en voorkomen met NLP

Daar zit je dan. Na een periode van je eigen grenzen verleggen kun je niet meer. Je bent moe, letterlijk opgebrand. Je accu is op en je hebt niet meer de kracht om hem op te laden. Je gaat naar de huisarts en tot je schrik hoor je: burn-out. Met deze diagnose en het dringende verzoek rust te nemen loop je de spreekkamer uit. Wat nu?

Herstellen van een burn-out

Het herstellen van een burn-out kan een langdurige traject zijn. Soms van enkele maanden, soms zelfs van ruim een jaar. Vaak word je door de huisarts doorverwezen naar een psycholoog. Er volgt een traject van gesprekken en in sommige gevallen wordt medicatie voorgeschreven.

Hoe NLP helpt bij het herstel

Een goede behandeling is belangrijk voor het herstel en het verkleinen van de kans dat de burn-out terugkomt. Wanneer iemand met een burn-out nog niet volledig is hersteld en toch weer aan het werk gaat, is de kans groot dat de signalen terugkomen. Uit de praktijk blijkt dat NLP zeer effectief is bij het herstellen en voorkomen van een burn-out. NLP geeft je de tools om (belemmerende) overtuigingen aan te passen, nee te leren zeggen en de verantwoordelijkheid neer te leggen daar waar het hoort. NLP gaat voorbij symptoombestrijding en richt zich op de kern. Je krijgt inzicht in jouw drijfveren en passie.

Wil jij een burn-out herstellen of voorkomen?

Zoals je in de vorige blog over de oorzaken van een burn-out hebt gelezen, is één van de grootste oorzaken het niet aangeven van grenzen. Dit is waar we tijdens de NLP Practitioner opleiding onder andere aan werken. Wil jij leren ‘nee’ zeggen? Je eigen grenzen herkennen én bewaken? Meer zelfvertrouwen en inzicht in wat jouw passie is?

Zeg ja tegen jezelf en werk aan je persoonlijke ontwikkeling met NLP.

Lees ook:

Door |2018-06-06T11:08:59+00:0028 april 2018|0 Reacties

Geef een reactie

Vragen of opmerkingen? Neem contact met ons op